söndag 28 september 2008

Kul helg 1

I går apporterade jag med gul på Barsebäck, 1:a dammen satt vi långt ut i bakgrunden och kunde se hela jakten, ingen and slank förbi de andra hundarna så det blev en perfekt träning.
I andra dammen satt vi också i bakgrunden, en and kom seglande förbi oss och gick ner i betorna 150 meter bakom oss, vi noterade var och koncentrerade oss igen på jakten, när det blåstes av en 20 minuter senare skickade jag iväg Fender på ett sök, jag följde med honom en bit och såg att han ganska snabbt fick upp vittring, en stund senare lämnade han av anden hos mig, underbar känsla !
Detta är andra gången vi får möjligheten att efterapportera, igår var han mycket mer samlad och lugn, på tisdag är det dags för Toppeladugård, får se hur det går.
På 3:e dammen igår var det dags för Baileys premiär, även om det var meningen att vi skulle stöta änder i Färingtofta på förmiddagen så blev det mest att skälla på änder från båten, de ville helt enkelt inte lyfta så vi fick vänta tills vi kom till Barsebäck.
Vår uppgift var att driva ut änderna från en kanal ut i en stor sjö, lät ju ganska enkelt men hög, djup och tät vass gjorde det tufft, Baileys fick kämpa för att komma ut till vattnet, väl därute upptäckte han att änderna gömde sig i den täta vassen, bara att ta sig in igen.
Själv fick jag testat hur bra mina nya byxor står emot vatten, gick ner mig nästan upp till midjan, tur det var en varm dag :-)

Inga kommentarer: