tisdag 3 juni 2008

Retrivermästerskap i Halland

I lördags åkte jag och Kent till Halland för att starta på SSRK Halland Syds WT, ett mycket trevligt WT, bra upplagt, välorganiserat, en fantastisk mark och MYCKET varmt. Även Annelie med Morrisen och Eva med Triss startade.

Fender gjorde bra ifrån sig på de "jaktliga" momenten men vi missade lydnadsrutan, här kom han in till mig innan jag hunnit vissla, där fick vi 8 p.

2 enkelmarkeringar på land gav oss 17p, 2 enkelmarkeringar på vatten gav oss 16p (droppade första dummien bredvid min hand), 2 linjetag med närsök gav oss 19p och linjetag på vatten (en utlagd dummie 25 m rakt ut på sjön, har vi aldrig provat förr) gav 20p !
Eva och Triss gick riktigt bra, om nu inte matte hade fumlat i fickan hade det säkert blivit "pall-plats", de slog oss med 1 poäng !

Jag var glad att det mesta fungerade, nu blir det en del lydnadsträning under sommaren.
Kent och Guniess lyckades riktigt bra, en 2:a plats !!
Lite blider från dagen










Inga kommentarer: