onsdag 9 juli 2008

En härlig kväll

Tog med den gule och gick ut på fältet, la några lätta linjetag som gick perfekt, sen gick vi ner till vattnet. Kastade en dummie över vassen ut i ån men det kom aldrig något "plums", attans, jag hade kastat över till andra sidan, såg inte att ån smalnade av just där.

Fender hade ju hört att den slog ner på marken så jag tog mig ner genom vassen och en massa nässlor (i shorts förstås). Väl nere vid kanten skickade jag honom rakt ut i ån, han gick spikrakt över men på andra sidan var kanten mer än en halv meter hög, lite uppmuntran från mig och Fender började klättra upp, kämpade, slet och tog sig till slut fram till dummien...vad ska man säga, helt otroligt vilken vilja den killen har.

Efter detta gick vi tillbaka över fältet och tog lite bilder, sen la vi oss i gräskanten en halvtimme och bara njöt i solnedgången, helt underbart !








2 kommentarer:

Anonym sa...

ja som du märkte så hade vi annat att göra. Och precis som du sade så köper man klinbker så följer den massa jobb med....Och jag som köpte tapeter också!Attans. Men vicken kille du har!Kan det vara den dära gula färgen tro?....
Den gules matte vid tangentbordet

Anonym sa...

Härliga bilder, men Gert:
Du vet väl att det finns grodor på såna ställen?!
Maria