lördag 5 juli 2008

Löpträning

Veckan som gått har Fender varit på löpträning, alltså inte springa utan kunna jobba bredvid en löptik, det är Tessie med förare Ingela som tränat med oss.
Roligt att se vilka framsteg de har gjort denna veckan, Tessie har blivit enormt duktig, speciellt på markeringar, Ingela lyser av självförtroende och det syns att de har riktigt roligt ihop, precis så ska hundträning vara när den är som bäst !

Fender har haft några små "black-out", när Tessia har varit alltför nära men på det hela har det fungerat bra.
När han väl ska jobba så försvinner allt annat, då är det full fart.

Det som var lite bekymmersamt för en vecka sedan var att han har "tappade" lite av linjetagen/dirigeringen, helt plötsligt stannade han och såg ut som ett frågetecken, jag har backat rejält på den träningen och genast ser man förändringen, nu går han spikrakt ut igen, tack till Eva och Åsa för er utmärkta "spegel".

Idag har jag kört familjen Wiberg till flyget, 14 dagar i solen med god mat och dricka.....nej då, jag är inte alls avundsjuk...... vi får säkert lika bra väder här hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas på mer träning i veckan för det är så kul att vara med er vi har lärt oss massor och jag tycker att Fender är jätte duktig fast att Tessie löper och det är ju inte lätt att vara konsentrerad på träning när hon luktar såååå gott. Tack för all hjälp