måndag 10 november 2008

Test Jakt

Så har ännu en helg gått till "historien", ruggigt när man tänker hur fort en lördag och söndag försvinner MEN har de bara fyllts av något vettigt och kul så är det OK.

I lördags startade vi på WT i ÖKL, gick hyfsat tycker jag, vi fick ihop 80 poäng men framförallt fick jag bekräftat vad som funkar och inte. Markeringarna spikade han, både de dubbla på "spring-vatten", den enkla i skogen och de dubbla på vattnet, tyvärr så blev det lite väl rörigt med avlämningarna på vattnet, drog nog ner rejält.

Dirigeringarna är det som vi behöver träna mer på, blev alldeles för många blåsningar för att få han rätt, även om jag fick honom till rätt plats så blev det för omständigt.

SSRK Halland södra hade arrangerat detta på ett utmärkt sätt, stationerna gick snabbt, erbjöd tillräckliga svårigheter och domarna var väldigt bra.

Grattis till Kent och Guiness som tog första platsen i EKL, vilket snyggt jobb ni gjorde !
I går söndag blev det jakt i Aggarp och Källna, upp klockan 04.30 för hjort och älgjakt på åsen. Satt och njöt på morgonen när gryningen kom, hade två hjortar inom synhåll men för långt för skott, allteftersom tiden gick blev det kallare så strax efter 8 bröt vi upp, gick en runda i skogen, kanske kunde vi trycka ner ett djur till Kent men det ville sig inte.

I Källna hoppades vi på en upprepning från förra helgen men icke !!!
Änderna och gässen flög HÖGT, fasanerna hade försvunnit och hararna gömt sig, resultatet blev 2 harar och en fasan.
Nu inväntar vi mer vatten i ån och kallare väder innan vi jagar mer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fast nog hade kent bra pli på både harar o hund.......Skrek stanna till haren så han kunde skjuta,,,och som han sköt.tjoff..osse Guiness på den!Måste vara härligt att jaga med hund o bössa..Stort tack till dig gert som ringde mig precis lagom när haren skulle skutta förbi mig.Jag valde ju SJÄLVKLART att svara eftersom DU ringde.Vad gör det att man missar en hare,det finns ju fler...Att missa, för det lär jag väl göra även om jag förösker träffa.Oj va konstigt o långt det blev.Grattisarna finns på din gästbok!Morrisens matte

Wallander o GW Persson sa...

Hm, hyfsad start i Ökl, 80 poäng. Vi har visst alla lite olika syn på hur man tycker att det gått :-)

Anonym sa...

Haha, kan bara hålla med ovanstående talare - "hyfsat" - Gert, 80p är ju kanon! Vilken debut i öppen klass! Grattis!